Konštrukcia vozidiel a ich Údržba
Správne odpovede na testové otázky
Aby som vám trochu uľahčil prípravu na záverečné skúšky v autoškole na získanie vodičského oprávnenia, hlavne na testy, nižšie nájdete správne odpovede z konštrukcie vozidla. Prikladám aj PDF súbor Správne odpovede na testové otázky z konštrukcie vozidiel ak by ste si ich chceli stiahnúť do počítača.
V tomto súbore nájdete všetkých 40 otázok a správnych odpovedí z konštrukcie vozidla a údržby, ktorá sa vám môžu vyskytnúť v záverečnom teste na získanie vodičského oprávnenia skupiny B.
Okrem správnych odpovedí pri mnohých otázkach v súbore nájdete aj stručný popis a vysvetlenie danej témy pre lepšie pochopenie a zapamätanie správnej odpovede.
Držím vám na skúšky palce, nech všetko dobre dopadne.
Zoznam otázok a správnych odpovedí z konštrukcie vozidla pre skupinu B.:
1. Zápalnú zmes pre štvordobé zážihové motory tvorí zmes benzínu a vzduchu.
2. Palivom pre štvordobé vznetové (dieselové) motory je nafta.
3. Funkciou spojky je prenášať krútiaci moment motora do prevodovky.
4. Spojka umožňuje plynulý rozjazd, radenie prevodových stupňov a zastavenie vozidla so zaradeným prevodovým stupňom.
5. Mazacia sústava má za úlohu zabezpečiť mazanie, tesnenie, chladenie, ochranu dielov pred koróziou, čistenie a zníženie hluku motora.
6. Množstvo motorového oleja v motore meriame mierkou (meracou tyčkou).
7. Významom chladiacej sústavy je odvádzanie prebytočného tepla z motora a udržiavanie správnej prevádzkovej teploty (80 – 90°C).
8. Mazanie motora má za úlohu znižovať trenie, tesniť, chladiť, splavovať nečistoty, odplavovať nečistoty, tlmiť hluk a chrániť pred koróziou.
9. Množstvo oleja v mazacej sústave motora meriame mierkou.
10. Prevádzková teplota motora chladeného kvapalinou je 80 až 90 °C.
11. Chladiaca sústava slúži najmä na chladenie najviac tepelne namáhaných častí motora, predovšetkým valce a hlavu motora.
12. Palivová (zápalná) zmes pre dvojdobé zážihové motory je zložená z benzínu, oleja a vzduchu.
13. V štvordobom motore je v poradí druhá doba stláčanie (kompresia).
14. Rozdiel v činnosti štvordobého zážihového motora a vznetového motora je, že zážihový motor nasáva vzduch a palivo (benzín) sa do valcov vstrekuje dýzou alebo nasáva zmes benzínových pár a vzduchu, kým vznetový motor vždy nasáva čistý vzduch, a palivo (nafta) sa do valcov vstrekuje dýzou.
15. Termostat vo vozidle slúži na samočinnú reguláciu teploty chladiacej kvapaliny.
16. Pneumatika s dušou sa označuje TUBE TYPE.
17. Pneumatika bez duše sa označuje TUBELESS.
18. Pracovný cyklus štvordobého motora pracuje v tomto poradí nasávanie, stláčanie (kompresia), výbuch (expanzia), výfuk.
19. Rozdiel v činnosti štvordobého zážihového motora a vznetového motora je zážihový motor nasáva vzduch a palivo (benzín) sa do valcov vstrekuje dýzou alebo nasáva zmes benzínu a vzduchu, kým vznetový motor vždy nasáva čistý vzduch.
20. Doba práce motora, ktorá je zdrojom pohybu sa nazýva výbuch (expanzia).
21. Chladiacu kvapalinu tvorí zmes destilovanej vody a nemrznúcej kvapaliny.
22. Ak sa na prístrojovom paneli rozsvieti kontrolka teploty alebo nízkej hladiny chladiacej kvapaliny, znamená to prehrievanie motora, čo značí jeho preťaženie alebo chýbajúcu chladiacu kvapalinu.
23. Ak svieti táto kontrolka znamená to nízku teplotu chladiacej kvapaliny.
24. Zaradením prevodového stupňa „dopomala“ (prevodový pomer i > 1,0) sa znížia otáčky kolies a dochádza k zvýšeniu sily na kolesách – obvykle 1. až 3. prevodový stupeň.
25. Pri „priamom zábere“ (i=1) sú otáčky vstupného a výstupného hriadeľa prevodovky sú rovnaké.
26. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že životnosť spojky výrazne ovplyvňujú vodičské zručnosti, používanie vysokých otáčok pri rozbehu vozidla keď vodič má ešte spojku v zábere a samotná prevádzka (častá jazda mestom alebo naopak diaľnicou).
27. Medzi časté príčiny nadmerného opotrebovania spojky, patrí zlozvyk vodičov, keď počas jazdy opierajú nohu o pedál spojky.
28. Pri rozjazde, zrýchľovaní a jazde do kopca je nutné priviesť na kolesá väčší krútiaci moment, ako pri rovnakých podmienkach pri jazde po rovine.
29. Prevodové ústrojenstvo vozidla tvoria spojka, prevodovka a rozvodovka s diferenciálom.
30. Podvozok vozidla tvoria rám, nápravy s kolesami, pruženie, riadenie a brzdy.
31. Množstvo paliva v nádrži kontrolujeme pomocou ukazovateľa stavu paliva.
32. Nedostatočné množstvo paliva signalizuje kontrolka rezervného množstva paliva.
33. Táto kontrolka na prístrojovom paneli upozorňuje na znečistenie paliva (vodou).
34. Rozsvietenie kontrolky mazania na prístrojovom paneli znamená, že tlak oleja v motore nedosahuje požadovanú úroveň.
35. Pri dopĺňaní chladiacej kvapaliny by mala platiť zásada, že chladiace kvapaliny rôzneho typu sa nesmú miešať.
36. Vzduchové chladenie sa používa na chladenie u niektorých typov motocyklových motorov.
37. Uzávierka diferenciálu sa nesmie používať pri jazde po vozovke s dobrou priľnavosťou pneumatík k vozovke a v zákrutách.
38. Zaradením neutrálu v prevodovke docielime dlhodobé prerušenie prenosu krútiaceho momentu od motora na kolesá vozidla.
39. Súčasťou prevodovky osobného automobilu je synchronizácia. Synchronizáciou sa dosiahne, že otáčky hnaného a hnacieho hriadeľa v prevodovke sa vyrovnajú, čo spôsobí ľahké a plynulé zaradenie prevodových stupňov.
40. Ak na ukazovateli so symbolom olejničky na prístrojovom paneli zasvieti červené svetlo, signalizuje poruchu: mazania
Mohlo by ťa zaujímať:
Vysvetlenie križovatky pri Kocke: video kde vysvetľujem jednu zaujímavú križovatku v Piešťanoch, ktorá žiakom vie narobiť problémy
Koľko stojí vodičák – koľko vlastne stojí kurz na získanie vodičského preukazu
Páčil sa ti článok? Tak zdieľaj 😉